УРОК № 43 (Варіант 1).
Контрольна робота за темою
«Людські стосунки» (творчість А. Чехова, Дж. Лондона, В. Короленка, А. де Сент-Екзюпері)
«Людські стосунки» (творчість А. Чехова, Дж. Лондона, В. Короленка, А. де Сент-Екзюпері)
Початковий рівень
1. В якому місті народився А. Чехов?
А Москва;
Б Київ;
В Петербург;
Г Таганрог.
2. За
жанром твір А. Чехова «Хамелеон» — це…
А оповідання;
Б повість;
В новела;
Г комедія.
3. Очумєлов,
герой твору А. Чехова «Хамелеон», був…
А купцем;
Б поліцейським наглядачем;
В городовиком;
Г губернатором.
4. В
оповіданні А. Чехова «Товстий і тонкий» використовується прийом…
А порівняння;
Б градації;
В анафори;
Г антитези.
5. В описах
природи в оповіданні Дж. Лондона «Любов до життя» переважає…
А білий колір;
Б сірий колір;
В чорний колір;
Г синій колір.
6. Із ким
боровся голіруч безіменний герой оповідання Дж. Лондона «Любов до життя»?
А Із вовком;
Б з оленем;
В з боргом;
Г з ведмедем.
7. Старий
Йохим з повісті В. Короленка «Сліпий музикант» грав на…
А скрипці;
Б гітарі;
В сопілці;
Г фортепіано.
8. Як звали
молодого сліпого бандуриста з повісті В. Короленка «Сліпий музикант»?
А Іван;
Б Юрко;
В Василь;
Г Гнат.
9. Кому з героїв повісті В. Короленка
«Сліпий музикант» належать слова «Мені тільки здається, що я зайвий
на світі»?
А Максимові;
Б Кандибі;
В Петрові;
Г Юркові.
10. Що любив робити у вільний час Маленький
принц із казки-притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»?
А Малювати;
Б гратися;
В пити каву;
Г дивитися на захід сонця.
11. Маленький принц, герой казки-притчі А. де
Сент-Екзюпері, доглядав на своїй планеті за…
А трояндою;
Б лілією;
В орхідеєю;
Г півонією.
12. Першою Маленький принц зустрів
на Землі…
А лисицю;
Б троянду;
В дівчинку;
Г гадюку.
Середній рівень
1. Де відбувається дія твору А. Чехова
«Хамелеон»?
2. Яка подія стала зав’язкою твору А.
Чехова «Товстий і тонкий»?
3. Які зміни сталися з тонким (оповідання А. Чехова «Товстий
і тонкий») після розповіді товстого про своє службове становище?
4. Назвіть справжнє ім’я Джека Лондона.
5. Опис якого пейзажу переважає
в оповіданні Дж. Лондона «Любов до життя»?
6. Як вчинив із золотом безіменний герой
оповідання Дж. Лондона «Любов до життя»?
7. Як познайомилися Петро й Евеліна
(повість В. Короленка «Сліпий музикант»)?
8. Чому Петро Попельський (повість В.
Короленка «Сліпий музикант») вирішив піти мандрувати?
9. Хто відіграв значну роль у житті і становленні
особистості Петра Попельського, головного героя повісті В. Короленка «Сліпий музикант»?
10. Чому Маленький принц, герой казки-притчі
А. де Сент-Екзюпері, вирушив у мандрівку?
11. Кого зустрів Маленький принц
(казка-притча А. де Сент-Екзюпері) під час своєї мандрівки?
12. Хто навчив дружити Маленького принца
з казки-притчі А. де Сент-Екзюпері?
Достатній рівень
1. Дайте визначення підтексту та розкрийте
на конкретних прикладах його роль у творі.
2. Розкрийте роль гумору та іронії
в оповіданнях А. Чехова «Хамелеон» та «Товстий і тонкий».
3. Визначте роль теми мистецтва
в повісті В. Короленка «Сліпий музикант».
4. Схарактеризуйте один з образів повісті
В. Короленка «Сліпий музикант» (на вибір).
5. Визначте проблематику оповідання Дж.
Лондона «Любов до життя».
6. Розкрийте роль описів природи в оповіданні Дж. Лондона «Любов
до життя» і повісті В. Короленка «Сліпий музикант».
Високий рівень
1. Вкажіть, що об’єднує твори А. Чехова, Дж. Лондона, В. Короленка,
А. де Сент-Екзюпері. Висловте власну думку щодо проблематики творів цих
письменників.
2. Порівняйте образи героїв оповідань А. Чехова «Хамелеон» та
«Товстий і тонкий». Знайдіть спільні та відмінні риси.
3. Вкажіть особливості розкриття теми долі
на сторінках повісті В. Короленка «Сліпий музикант».
4. Розкрийте філософський зміст
казки-притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц».
5. Назвіть символічні образи, присутні у казці-притчі А. де Сент-Екзюпері
«Маленький принц» та дайте їх тлумачення.
6. Напишіть твір-мініатюру на тему «Моральні уроки літератури»
(за вивченими творами А. Чехова, Дж. Лондона, В. Короленка, А. де
Сент-Екзюпері).
УРОК № 43 (Варіант 2).
Контрольна робота за темою
«Людські стосунки» (творчість А. Чехова, Дж. Лондона, Г. Бічер-Стоу, А. де Сент-Екзюпері)
«Людські стосунки» (творчість А. Чехова, Дж. Лондона, Г. Бічер-Стоу, А. де Сент-Екзюпері)
Початковий рівень
1. Якого кольору був песик
з оповідання А. Чехова «Хамелеон»?
А Білий із чорним вухом;
Б білий із жовтою плямою
на спині;
В рудий;
Г рудий із білою плямою.
2. Городовий
Єлдирін з оповідання А. Чехова «Хамелеон» ніс у руках…
А відро з яблуками;
Б решето з полуницями;
В клуночок з фруктами;
Г решето з аґрусом.
3. Кому
з героїв оповідання А. Чехова «Товстий і тонкий» належить фраза
«Навіщо цей тон?»?
А Товстому;
Б тонкому;
В Луїзі;
Г Нафанаїлові.
4. Що
сталося з безіменним героєм з оповідання Дж. Лондона «Любов до
життя»?
А Герой поранив руку;
Б герой отруївся ягодами;
В герой підвернув ногу;
Г герой упав в озеро.
5. Якою
була мета безіменного героя з оповідання Дж. Лондона «Любов до життя»?
А Донести золото;
Б дійти до бухти, в якій стояв корабель;
В убити ведмедя;
Г помститися Білові.
6. Судно
«Бедфорд» (оповідання Дж. Лондона «Любов до життя») було…
А піратським;
Б риболовним;
В китобійним;
Г військовим.
7. Максим
Яценко, герой повісті В. Короленка «Сліпий музикант», воював в…
А Іспанії;
Б Італії;
В Франції;
Г Німеччині.
8. Батька
Евеліни, героїні повісті В. Короленка «Сліпий музикант», звали…
А Валентин;
Б Владислав;
В Вольдемар;
Г Вацлав.
9. У
будинкові Сен-Клерів (роман Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома») Том став…
А кухарем;
Б двірником;
В візником;
Г садівником.
10. Чому Сен-Клер купив Тома (роман Г.
Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»)?
А Бо йому сподобався цей спокійний
і побожний негр;
Б бо Сен-Клерові не вистачало
рабів;
В бо Сен-Клерові потрібен був надійний
слуга;
Г бо негр урятував Єву і вона
попросила батька купити його.
11. Уставте пропущене слово до фрази (роман Г.
Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома») «Зло не пристає до…».
А Єви;
Б Марі;
В Офелії;
Г місіс Шелбі.
12. Єва (роман Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька
Тома») померла від…
А грипу;
Б дифтерії;
В сухот;
Г холери.
Середній
рівень
1. Дайте визначення художньої деталі.
2. Яка головна ідея оповідання А. Чехова
«Товстий і тонкий»?
3. Що таке гумор?
4. Який вид комічного використовує А.
Чехов у своїх оповіданнях?
5. Який художній прийом використав Дж.
Лондон в оповіданні «Жага до життя»?
6. Яку тварину голіруч подолав безіменний
герой оповідання Дж. Лондона «Жага до життя»?
7. Як безіменний герой оповідання Дж.
Лондона «Жага до життя» учинив із золотом?
8. Хто помітив на березі знесиленого
героя оповідання Дж. Лондона «Жага до життя»?
9. Чому містер Шелбі віддав Тома і маленького Гаррі
работорговцеві Гейлі (роман Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»)?
10. Яку книгу старий Том читав з Євою
(роман Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»)?
11. Кому з героїв казки-притчі А. де
Сент-Екзюпері «Маленький принц» належать слова: «У кожної людини свої зорі»?
12. Кому присвячено казку-притчу А. де
Сент-Екзюпері «Маленький принц»?
Достатній
рівень
1. Розкрийте роль художньої деталі в оповіданнях
А. Чехова «Хамелеон» і «Товстий і тонкий».
2. Дайте тлумачення назви оповідання Дж.
Лондона «Жага до життя».
3. Визначте проблематику роману Г.
Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома».
4. Схарактеризуйте образ Єви з роману
Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома».
5. Знайдіть риси казки і притчі
у творі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц».
6. Розкажіть про літературного героя, який вам найбільше сподобався
у творі, що входить до теми «Людські стосунки».
Високий рівень
1. Чим пояснюється популярність творів А. Чехова серед читачів
XXI століття? Аргументуйте свою думку.
2. Розкрийте особливості висвітлення проблеми дружби і зради
в оповіданні Дж. Лондона «Жага до життя».
3. Поясніть символізм назв творів, що
вивчалися у темі «Людські стосунки» (на вибір).
4. Які гуманістичні принципи утверджуються на сторінках роману
американської письменниці
Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»? Чи потрібне їх впровадження у сучасному суспільстві?
Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»? Чи потрібне їх впровадження у сучасному суспільстві?
5. Напишіть твір на тему «Маленький принц — гість із далекого
Всесвіту» (за казкою-притчею
А. де Сент-Екзюпері).
А. де Сент-Екзюпері).
6. Які теми і проблеми, що розкриваються у творах А.
Чехова, Дж. Лондона, Г. Бічер-Стоу, А. де Сент-Екзюпері, залишаються
актуальними і сьогодні?
УРОК № 67 (Варіант 1).
Контрольна робота за темою
«Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом»
(творчість А. Ліндґрен, М. Енде, К. Нестлінґер)
«Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом»
(творчість А. Ліндґрен, М. Енде, К. Нестлінґер)
Початковий рівень
1. Як називалася перша видана книга А. Ліндґрен?
А «Малюк і Карлсон, який живе
на даху»;
Б «Пеппі Довгапанчоха»;
В «Міо, мій Міо»;
Г «Брати Лев’яче Серце».
2. Як
Юнатан називав свого молодшого брата (повість А. Ліндґрен «Брати Лев’яче
Серце»)?
А Кролик;
Б Метелик;
В Хитрунчик;
Г Хрущик.
3. Жителям
Вишневої Долини (повість А. Ліндґрен «Брати Лев’яче Серце») загрожувало…
А чудовисько;
Б дощі;
В землетрус;
Г гірська річка.
4. Кого мав
урятувати Юнатан (повість А. Ліндґрен «Брати Лев’яче Серце»)?
А Ульвара;
Б Урмаса;
В Урвара;
Г Уїльяма.
5. М. Енде
народився в родині…
А художника;
Б адвоката;
В письменника;
Г фармацевта.
6. Номер
будинку, в якому знаходилася школа фрау Зубпер (повість М. Енде «Джим
Ґудзик і машиніст Лукас»), — …
А 13;
Б 133;
В 113;
Г 131.
7. Назва
країни, в якій жили головні герої твору М. Енде «Джим Ґудзик
і машиніст Лукас», — …
А Бедландія;
Б Лапландія;
В Ветландія;
Г Недогадія.
8. Скільки
підданих було у короля Альфонса За Чверть Дванадцятого (повість М. Енде
«Джим Ґудзик і машиніст Лукас»)?
А 1;
Б 2;
В 3;
Г 4.
9. Скільки
років було панові Егону (повість К. Нестлінґер «Конрад, або Дитина
з бляшанки»)?
А 53;
Б 54;
В 55;
Г 56.
10. Про появу Конрада у пані Бартолотті
(повість М. Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас») сповістив…
А дзвінок від компанії;
Б факс від компанії;
В кур’єр від компанії;
Г лист від компанії.
11. Хто з героїв повісті К. Нестлінґер
«Конрад, або Дитина з бляшанки» називав себе «Дитино моя»?
А Пані Бартолотті;
Б Конрад;
В пан Егон;
Г Кіті.
12. У які дні тижня приятелювали пані Бартолотті
і пан Егон (повість К. Нестлінґер «Конрад, або Дитина
з бляшанки»)?
А У понеділок і середу;
Б у вівторок і четвер;
В у вівторок і суботу;
Г у п’ятницю й неділю.
Середній рівень
1. Дайте визначення повісті як жанру.
2. Чому Хрущик завжди був сумним (повість
А. Ліндґрен «Брати Лев’яче Серце»)?
3. На честь кого братів Левів назвали Братами Лев’яче Серце (повість
А. Ліндґрен «Брати Лев’яче Серце»)?
4. Як можна було таємно вибратися із Шипшинової Долини (повість
А. Ліндґрен «Брати Лев’яче Серце»)?
5. Дайте визначення поняттю «фентезі».
6. Чому машиніст Лукас вирішив покинути Недогадію (повість М. Енде
«Джим Ґудзик і машиніст Лукас»)?
7. Як Лукас і Джим заробляли гроші на прожиття
в Пекіні (повість М. Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»)?
8. Яке горе було в китайського
імператора (повість М. Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»)?
9. Чому Конрад опинився у пані
Бартолотті (повість К. Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки»)?
10. Чому Конрад відмовився від цукерок, які
запропонувала йому пані Бартолотті (повість К. Нестлінґер «Конрад, або Дитина
з бляшанки»)?
11. До якого класу школи вирішив піти Конрад
(повість К. Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки»)?
12. Чим заробляла на життя пані
Бартолотті (повість К. Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки»)?
Достатній рівень
1. Назвіть своїх улюблених героїв із творів, вивчених у розділі
«Сучасна література». Аргументуйте свій вибір.
2. Які риси вдачі допомогли Братам Лев’яче Серце перемогти всіх
ворогів і визволити жителів Шипшинової Долини?
3. Яку роль виконує фантастика
у творах А. Ліндґрен, М. Енде, К. Нестлінґер?
4. Назвіть жанрові особливості
повісті-казки.
5. Схарактеризуйте життя в одній із
фантастичних країн, про які ви дізналися з творів А. Ліндґрен,
М. Енде, К. Нестлінґер (Вишнева Долина, Шипшинова Долина, Нангіяла, Недогадія, Бедландія тощо).
М. Енде, К. Нестлінґер (Вишнева Долина, Шипшинова Долина, Нангіяла, Недогадія, Бедландія тощо).
6. Назвіть особливості фентезі та
його різновиди.
Високий рівень
1. Якими, на вашу думку,
є стосунки сучасної дитини зі світом (на прикладі вивчених творів)?
2. Яку роль, на вашу думку, відіграє
художність літературних творів в їх оцінці? Поділіться своїми роздумами,
як би ви оцінювали твори мистецтва.
3. Які актуальні проблеми, пов’язані зі зростанням
дитини, її взаєминами зі світом дорослих, піднімають у своїх творах А.
Ліндґрен, М. Енде, К. Нестлінґер?
4. Чим підлітки, герої творів А. Ліндґрен, М.
Енде, К. Нестлінґер, відрізняються від своїх однолітків із творів класичної
літератури Діка Сенда (Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан»), Джима Гокінса
(Р. Л. Стівенсон «Острів скарбів»), Тома (Р. Д. Бредбері «Усмішка»)
та ін.)? Чи є між ними щось спільне?
5. Як у творах сучасної літератури для дітей
розкривається проблема боротьби добра і зла (на прикладі вивчених творів)?
6. Розкажіть про свої улюблені
твори сучасних письменників. Чим вони вас приваблюють?
УРОК № 67 (Варіант 2).
Контрольна робота за темою
«Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом»
(творчість А. Ліндґрен, М. Енде, К. Нестлінґер)
(творчість А. Ліндґрен, М. Енде, К. Нестлінґер)
Початковий рівень
1. Міо (повість А. Ліндґрен «Міо, мій Міо»), до
того як потрапив до Країни Далекої, жив у…
А Гетеборзі;
Б Стокгольмі;
В Будені;
Г Лунді.
2. Чого
не вистачало Міо у Країні Далекій (повість А. Ліндґрен «Міо, мій
Міо»)?
А Дружби;
Б сонця;
В тепла;
Г грошей.
3. Як
називалася країна, в якій жив лицар Като (повість А. Ліндґрен «Міо, мій
Міо»)?
А Країна Лиха;
Б Країна Іноземна;
В Країна Чужинецька;
Г Країна Невідома.
4. Як Като
вирішив покарати Міо та Юм-Юма (повість А. Ліндґрен «Міо, мій Міо»)?
А Зморити спрагою;
Б зморити холодом;
В зморити страхом;
Г зморити голодом.
5. Чого
не було в Недогадії (повість М. Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»)?
А Ліфта;
Б електрики;
В телефону;
Г локомотива.
6. Пані
Штоцкер (повість М. Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас») уміла готувати…
А тістечка;
Б морозиво;
В коктейлі;
Г піцу.
7. Хто
запропонував назвати хлопчика з посилки Джимом (повість М. Енде «Джим
Ґудзик і машиніст Лукас»)?
А Пані Штоцкер;
Б пан Піджакер;
В машиніст Лукас;
Г король.
8. До якої
країни припливли машиніст Лукас і Джим Ґудзик (повість М. Енде «Джим
Ґудзик і машиніст Лукас»)?
А Японія;
Б Англія;
В Індія;
Г Китай.
9. Скільки
сходинок вело до палацу імператора (повість М. Енде «Джим Ґудзик
і машиніст Лукас»)?
А 95;
Б 99;
В 100;
Г 101.
10. Чим пані Бартолотті писала собі нагадування
(повість К. Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки»)?
А Губною помадою;
Б фломастером;
В ручкою;
Г олівцем.
11. Чим заробляла пані Бартолотті (повість К.
Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки»)?
А Плела на спицях;
Б шила одяг;
В ткала килими;
Г малювала картини.
12. Пан Егон (повість К. Нестлінґер «Конрад,
або Дитина з бляшанки») запросив пані Бартолотті…
А погуляти в парку;
Б до цирку;
В на концерт естрадної зірки;
Г до опери.
Середній рівень
1. Дайте визначення повісті як жанру.
2. Дайте визначення фентезі.
3. Кому з героїв повісті А. Ліндґрен «Міо, мій Міо» належить
фраза: «Я люблю пташиний спів, люблю музику своїх срібних тополь, але найдужче
люблю слухати, як сміється в садку мій син»?
4. Як Міо та Юм-Юм домовилися кликати один
одного (повість А. Ліндґрен «Міо, мій Міо»)?
5. Якою була мета поїздки Міо до Країни
Чужинецької (повість А. Ліндґрен «Міо, мій Міо»)?
6. Що робив лицар Като з тими, хто
не корився йому (повість А. Ліндґрен «Міо, мій Міо»)?
7. Назвіть, які цінності утверджуються
в повісті М. Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас».
8. Що найкраще вмів робити начальник варти імператора (повість
М. Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»)?
9. Як називалося місто драконів (повість
М. Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»)?
10. Як Конрад зустрів звістку про те, що йде до
школи (повість К. Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки»)?
11. Кому з героїв повісті К. Нестлінґер
«Конрад, або Дитина з бляшанки» належать слова: «Тепер мені не можна
й слова сказати про Егона! Бо я знов лютуватиму, почну лаяти його,
і Конрад знов посумнішає»?
12. Дайте визначення художності.
Достатній рівень
1. Розкрийте особливості жанру повісті та
її різновидів (повість-казка, психологічна повість).
2. У чому полягає відмінність між науковою
фантастикою і фентезі?
3. Який із вивчених у цьому розділі
творів сподобався вам найбільше? Аргументуйте свою відповідь.
4. Які моральні принципи пропагують
у своїх творах А. Ліндґрен, М. Енде, К. Нестлінґер?
5. Яке значення має художність для оцінки
літературного твору?
6. Схарактеризуйте образ одного
з героїв творів, вивчених у розділі «Сучасна література».
Високий рівень
1. Як ви думаєте, чи здатні художні твори
змінити світ? Аргументуйте свою відповідь.
2. Порівняйте твори сучасних зарубіжних і українських
письменників-фантастів. Чи є між ними спільні риси?
3. Як на вашу думку, з якими труднощами зустрічається
підліток у сучасному світі? Проілюструйте прикладами з вивчених
творів.
4. Напишіть міні-твір на тему «Роль
сучасної літератури в моральному становленні підлітка».
5. Як А. Ліндґрен, М. Енде, К. Нестлінґер
розкривають у своїх творах тему стосунків між людьми?
6. Проаналізуйте, які події допомагають зростанню героїв вивчених
творів А. Ліндґрен, М. Енде,
К. Нестлінґер.
К. Нестлінґер.
УРОК № 30 (Варіант 1).
Контрольна робота за темою
«Пригоди і фантастика» (творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. Гоголя)
«Пригоди і фантастика» (творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. Гоголя)
Початковий рівень
1. Пригодницькі романи Ж.
Верна називають також…
А науковими романами;
Б фантастичними романами;
В історичними романами;
Г філософськими романами.
2. Прізвище
Діка Сенда (роман Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан») перекладається як…
А моряк;
Б дитина;
В пісок;
Г вода.
3. Судно
«Пілігрим» (роман Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан») відхилилося від
правильного курсу на…
А 40 градусів;
Б 45 градусів;
В 50 градусів;
Г 60 градусів.
4. Кузен
Бенедикт (роман Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан») захоплювався…
А ботанікою;
Б географією;
В історією;
Г ентомологією.
5. Псевдонім
«Боз» — це…
А ім’я батька Ч. Діккенса;
Б ім’я друга Ч. Діккенса;
В домашнє ім’я Ч. Діккенса;
Г жартівливе прізвисько брата
Ч. Діккенса.
6. «Різдвяний
цикл» Ч. Діккенса складається з…
А 3 повістей;
Б 4 повістей;
В 5 повістей;
Г 6 повістей.
7. У
«Різдвяній пісні в прозі» Ч. Діккенс використовує…
А фантастику;
Б гротеск;
В сатиру;
Г іронію.
8. Про кого
з героїв повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» йдеться
в уривку: «Вичавлювати соки, витягати жили, забивати в труну,
загарбувати, захоплювати, заграбастувати, вимагати — все це чудово вмів старий
грішник…»?
А Марлі;
Б Скрудж;
В Боб Кретчит;
Г рудокоп.
9. Твір, що
зробив М. Гоголя знаменитим, — це…
А «Тарас Бульба»;
Б «Ревізор»;
В «Мертві душі»;
Г «Вечори на хуторі поблизу Диканьки».
10. «Вечори на хуторі поблизу Диканьки»
складаються з…
А 2 частин;
Б 3 частин;
В 4 частин;
Г 5 частин.
11. Колядники в повісті М. Гоголя «Ніч перед
Різдвом» співають…
А «Добрий вечір, пане господарю»;
Б «Сійся, родися»;
В «Щедрик, ведрик»;
Г «Нова радість стала».
12. Хто з героїв повісті М. Гоголя «Ніч перед
Різдвом» побачив, що на небі немає місяця?
А Кум Панас;
Б Коваль Вакула;
В дяк;
Г козак Чуб.
Середній рівень
1. Дайте визначення поняттю «пригодницький
роман».
2. Що таке композиція?
3. Яка таємниця крилася в літерах «С.»
і «В.» (роман Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан»)?
4. Назвіть фантастичні елементи в повісті
Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі».
5. Чому ніхто не любив Скруджа (повість Ч.
Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»)?
6. Чому Марлі прийшов до Скруджа (повість Ч.
Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»)?
7. Чому Оксана змінила своє ставлення до Вакули
(повість М. Гоголя «Ніч перед Різдвом»)?
8. У чому полягає відмінність повісті від роману
й оповідання?
Достатній рівень
1. Назвіть риси пригодницького роману
у творі Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан».
2. Схарактеризуйте образ Діка Сенда, головного
героя роману Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан».
3. Наведіть приклади фантастики і містики
в повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі». Розкрийте їхню роль
у розвитку сюжету.
4. Назвіть ключові моменти сюжету повісті Ч.
Діккенса «Різдвяна пісня в прозі», аргументуйте свою думку.
5. Доведіть, що твір М. Гоголя «Ніч перед
Різдвом» є повістю.
6. Наведіть приклади фантастичних елементів
у творі М. Гоголя «Ніч перед Різдвом». Розкрийте їхню роль у розвитку
сюжету.
Високий рівень
1. Доведіть, що роман Ж. Верна
«П’ятнадцятирічний капітан» є науково-пригодницьким.
2. Чого особисто вас навчив роман Ж. Верна
«П’ятнадцятирічний капітан»?
3. Розкрийте причини деградації Скруджа (повість
Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»).
4. Дайте тлумачення назви повісті Ч. Діккенса
«Різдвяна пісня в прозі».
5. Розкажіть про зв’язки М. Гоголя
з Україною.
6. Прослідкуйте духовне переродження Оксани
(повість М. Гоголя «Ніч перед Різдвом»).
УРОК № 30 (Варіант 1).
Контрольна робота за темою
«Пригоди і фантастика» (творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. Гоголя)
«Пригоди і фантастика» (творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. Гоголя)
Початковий рівень
1. Пригодницькі романи Ж.
Верна називають також…
А науковими романами;
Б фантастичними романами;
В історичними романами;
Г філософськими романами.
2. Прізвище
Діка Сенда (роман Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан») перекладається як…
А моряк;
Б дитина;
В пісок;
Г вода.
3. Судно
«Пілігрим» (роман Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан») відхилилося від
правильного курсу на…
А 40 градусів;
Б 45 градусів;
В 50 градусів;
Г 60 градусів.
4. Кузен
Бенедикт (роман Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан») захоплювався…
А ботанікою;
Б географією;
В історією;
Г ентомологією.
5. Псевдонім
«Боз» — це…
А ім’я батька Ч. Діккенса;
Б ім’я друга Ч. Діккенса;
В домашнє ім’я Ч. Діккенса;
Г жартівливе прізвисько брата
Ч. Діккенса.
6. «Різдвяний
цикл» Ч. Діккенса складається з…
А 3 повістей;
Б 4 повістей;
В 5 повістей;
Г 6 повістей.
7. У
«Різдвяній пісні в прозі» Ч. Діккенс використовує…
А фантастику;
Б гротеск;
В сатиру;
Г іронію.
8. Про кого
з героїв повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» йдеться
в уривку: «Вичавлювати соки, витягати жили, забивати в труну,
загарбувати, захоплювати, заграбастувати, вимагати — все це чудово вмів старий
грішник…»?
А Марлі;
Б Скрудж;
В Боб Кретчит;
Г рудокоп.
9. Твір, що
зробив М. Гоголя знаменитим, — це…
А «Тарас Бульба»;
Б «Ревізор»;
В «Мертві душі»;
Г «Вечори на хуторі поблизу Диканьки».
10. «Вечори на хуторі поблизу Диканьки»
складаються з…
А 2 частин;
Б 3 частин;
В 4 частин;
Г 5 частин.
11. Колядники в повісті М. Гоголя «Ніч перед
Різдвом» співають…
А «Добрий вечір, пане господарю»;
Б «Сійся, родися»;
В «Щедрик, ведрик»;
Г «Нова радість стала».
12. Хто з героїв повісті М. Гоголя «Ніч перед
Різдвом» побачив, що на небі немає місяця?
А Кум Панас;
Б Коваль Вакула;
В дяк;
Г козак Чуб.
Середній рівень
1. Дайте визначення поняттю «пригодницький
роман».
2. Що таке композиція?
3. Яка таємниця крилася в літерах «С.»
і «В.» (роман Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан»)?
4. Назвіть фантастичні елементи в повісті
Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі».
5. Чому ніхто не любив Скруджа (повість Ч.
Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»)?
6. Чому Марлі прийшов до Скруджа (повість Ч.
Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»)?
7. Чому Оксана змінила своє ставлення до Вакули
(повість М. Гоголя «Ніч перед Різдвом»)?
8. У чому полягає відмінність повісті від роману
й оповідання?
Достатній рівень
1. Назвіть риси пригодницького роману
у творі Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан».
2. Схарактеризуйте образ Діка Сенда, головного
героя роману Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан».
3. Наведіть приклади фантастики і містики
в повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі». Розкрийте їхню роль
у розвитку сюжету.
4. Назвіть ключові моменти сюжету повісті Ч.
Діккенса «Різдвяна пісня в прозі», аргументуйте свою думку.
5. Доведіть, що твір М. Гоголя «Ніч перед
Різдвом» є повістю.
6. Наведіть приклади фантастичних елементів
у творі М. Гоголя «Ніч перед Різдвом». Розкрийте їхню роль у розвитку
сюжету.
Високий рівень
1. Доведіть, що роман Ж. Верна
«П’ятнадцятирічний капітан» є науково-пригодницьким.
2. Чого особисто вас навчив роман Ж. Верна
«П’ятнадцятирічний капітан»?
3. Розкрийте причини деградації Скруджа (повість
Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»).
4. Дайте тлумачення назви повісті Ч. Діккенса
«Різдвяна пісня в прозі».
5. Розкажіть про зв’язки М. Гоголя
з Україною.
6. Прослідкуйте духовне переродження Оксани
(повість М. Гоголя «Ніч перед Різдвом»).
УРОК № 30 (Варіант 2).
Контрольна робота за темою
«Пригоди і фантастика» (творчість Р. Л. Стівенсона, Ч. Діккенса, М. Гоголя)
Початковий рівень
1. Історія про
таємничий Острів Скарбів (роман Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів») почалася
з того, що…
А у заїзді «Адмірал Бенбов»
оселився старий засмаглий капітан;
Б Джим Гокінс знайшов
таємничий пакет;
В сквайр Трелоні купив шхуну
«Еспаньйола»;
Г Сільвер прислав старому
капітанові чорну мітку.
2. Про те,
що Сільвер був піратом (роман Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів»), першим
дізнався…
А капітан Смоллет;
Б доктор Лівсі;
В сквайр Трелоні;
Г Джим Гокінс.
3. Шхуна
«Еспаньйола» (роман Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів») була схована від
піратів…
А у Південній бухті;
Б у Північній бухті;
В у Східній бухті;
Г у Західній бухті.
4. З
Острова Скарбів (роман Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів») шхуна прямувала до…
А Англії;
Б Азії;
В Іспанської Америки;
Г Нової Зеландії.
5. За
жанром «Різдвяна пісня в прозі» Ч. Діккенса це…
А роман;
Б повість;
В оповідання;
Г новела.
6. Ім’я
Скрудж (повість Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі») з англійської
перекладається як…
А добрий;
Б щедрий;
В ледар;
Г скнара.
7. Про кого
з героїв повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» йдеться
в уривку: «Вичавлювати соки, витягати жили, забивати в труну,
загарбувати, захоплювати, заграбастувати, вимагати — все це чудово вмів старий
грішник…»?
А Марлі;
Б Скрудж;
В Боб Кретчит;
Г рудокоп.
8. Пузатий
Пацюк (повість М. Гоголя «Ніч перед Різдвом») їв…
А галушки;
Б вареники;
В пампушки;
Г пиріжки.
9. Коваль
Вакула (повість М. Гоголя «Ніч перед Різдвом») приборкав чорта
за допомогою…
А батога;
Б палиці;
В хресного знамення;
Г шаблі.
10. Запорожці (повість М. Гоголя «Ніч перед
Різдвом») зверталися до цариці…
А мамо;
Б ваша величносте;
В ваша світлосте;
Г царице.
Середній рівень
1. Назвіть ознаки пригодницького роману.
2. Який випадок змінив життя Джима
Гокінса, героя роману Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів»?
3. Що шукали розбійники в кімнаті
старого капітана (роман Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів»)?
4. Що було написано на карті (роман
Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів»)?
5. Дайте визначення повісті як
літературного жанру.
6. Дайте визначення поняття «фантастика».
7. Про що просив Скрудж Духа Майбутнього Різдва, «здійнявши руки
в останньому благанні» (повість Ч. Діккенса)?
8. Яка картина найбільше вразила Вакулу
у царському палаці (повість М. Гоголя «Ніч перед Різдвом»)?
Достатній рівень
1. Проаналізуйте зустріч Бена Гана
з Джимом Гокінсом (роман Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів»). Як
поводився кожен з героїв? Про що свідчить їхня поведінка?
2. Поясніть значення назви роману Р. Л. Стівенсона
«Острів скарбів».
3. Розкрийте роль фантастики
й містики в повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі».
4. Схарактеризуйте один з образів повісті
Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» (на вибір).
5. Знайдіть елементи фантастики
в повісті М. Гоголя «Ніч перед Різдвом», розкрийте їх роль у творі.
6. Напишіть міні-твір на тему «Мої
роздуми після прочитання повісті М. Гоголя “Ніч перед Різдвом”».
Високий рівень
1. Розкажіть про те, як Сільвер урятував Джима Гокінса (роман
Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів»). Як ви думаєте, він це зробив із
добрими намірами чи мав на меті якусь вигоду? Аргументуйте свою думку.
2. Визначте етапи духовного зростання Джима Гокінса, зміни
в його внутрішньому світі, у сприйнятті людей і життя (роман Р.
Л. Стівенсона «Острів скарбів»).
3. Розкрийте проблематику повісті Ч.
Діккенса «Різдвяна пісня в прозі».
4. Розкрийте роль різдвяних мотивів
у творі Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі».
5. Проаналізуйте особливості зображення українських традицій
у повісті М. Гоголя «Ніч перед Різдвом».
6. Схарактеризуйте образ коваля Вакули
(повість М. Гоголя «Ніч перед Різдвом»).
УРОК № 30 (Варіант 2).
Контрольна робота за темою
«Пригоди і фантастика» (творчість Р. Л. Стівенсона, Ч. Діккенса, М. Гоголя)
«Пригоди і фантастика» (творчість Р. Л. Стівенсона, Ч. Діккенса, М. Гоголя)
Початковий рівень
1. Історія про
таємничий Острів Скарбів (роман Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів») почалася
з того, що…
А у заїзді «Адмірал Бенбов»
оселився старий засмаглий капітан;
Б Джим Гокінс знайшов
таємничий пакет;
В сквайр Трелоні купив шхуну
«Еспаньйола»;
Г Сільвер прислав старому
капітанові чорну мітку.
2. Про те,
що Сільвер був піратом (роман Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів»), першим
дізнався…
А капітан Смоллет;
Б доктор Лівсі;
В сквайр Трелоні;
Г Джим Гокінс.
3. Шхуна
«Еспаньйола» (роман Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів») була схована від
піратів…
А у Південній бухті;
Б у Північній бухті;
В у Східній бухті;
Г у Західній бухті.
4. З
Острова Скарбів (роман Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів») шхуна прямувала до…
А Англії;
Б Азії;
В Іспанської Америки;
Г Нової Зеландії.
5. За
жанром «Різдвяна пісня в прозі» Ч. Діккенса це…
А роман;
Б повість;
В оповідання;
Г новела.
6. Ім’я
Скрудж (повість Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі») з англійської
перекладається як…
А добрий;
Б щедрий;
В ледар;
Г скнара.
7. Про кого
з героїв повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» йдеться
в уривку: «Вичавлювати соки, витягати жили, забивати в труну,
загарбувати, захоплювати, заграбастувати, вимагати — все це чудово вмів старий
грішник…»?
А Марлі;
Б Скрудж;
В Боб Кретчит;
Г рудокоп.
8. Пузатий
Пацюк (повість М. Гоголя «Ніч перед Різдвом») їв…
А галушки;
Б вареники;
В пампушки;
Г пиріжки.
9. Коваль
Вакула (повість М. Гоголя «Ніч перед Різдвом») приборкав чорта
за допомогою…
А батога;
Б палиці;
В хресного знамення;
Г шаблі.
10. Запорожці (повість М. Гоголя «Ніч перед
Різдвом») зверталися до цариці…
А мамо;
Б ваша величносте;
В ваша світлосте;
Г царице.
Середній рівень
1. Назвіть ознаки пригодницького роману.
2. Який випадок змінив життя Джима
Гокінса, героя роману Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів»?
3. Що шукали розбійники в кімнаті
старого капітана (роман Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів»)?
4. Що було написано на карті (роман
Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів»)?
5. Дайте визначення повісті як
літературного жанру.
6. Дайте визначення поняття «фантастика».
7. Про що просив Скрудж Духа Майбутнього Різдва, «здійнявши руки
в останньому благанні» (повість Ч. Діккенса)?
8. Яка картина найбільше вразила Вакулу
у царському палаці (повість М. Гоголя «Ніч перед Різдвом»)?
Достатній рівень
1. Проаналізуйте зустріч Бена Гана
з Джимом Гокінсом (роман Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів»). Як
поводився кожен з героїв? Про що свідчить їхня поведінка?
2. Поясніть значення назви роману Р. Л. Стівенсона
«Острів скарбів».
3. Розкрийте роль фантастики
й містики в повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі».
4. Схарактеризуйте один з образів повісті
Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» (на вибір).
5. Знайдіть елементи фантастики
в повісті М. Гоголя «Ніч перед Різдвом», розкрийте їх роль у творі.
6. Напишіть міні-твір на тему «Мої
роздуми після прочитання повісті М. Гоголя “Ніч перед Різдвом”».
Високий рівень
1. Розкажіть про те, як Сільвер урятував Джима Гокінса (роман
Р. Л. Стівенсона «Острів скарбів»). Як ви думаєте, він це зробив із
добрими намірами чи мав на меті якусь вигоду? Аргументуйте свою думку.
2. Визначте етапи духовного зростання Джима Гокінса, зміни
в його внутрішньому світі, у сприйнятті людей і життя (роман Р.
Л. Стівенсона «Острів скарбів»).
3. Розкрийте проблематику повісті Ч.
Діккенса «Різдвяна пісня в прозі».
4. Розкрийте роль різдвяних мотивів
у творі Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі».
5. Проаналізуйте особливості зображення українських традицій
у повісті М. Гоголя «Ніч перед Різдвом».
6. Схарактеризуйте образ коваля Вакули
(повість М. Гоголя «Ніч перед Різдвом»).
УРОК № 43 (Варіант 2).
Контрольна робота за темою
«Людські стосунки» (творчість А. Чехова, Дж. Лондона, Г. Бічер-Стоу, А. де Сент-Екзюпері)
«Людські стосунки» (творчість А. Чехова, Дж. Лондона, Г. Бічер-Стоу, А. де Сент-Екзюпері)
Початковий рівень
1. Якого кольору був песик
з оповідання А. Чехова «Хамелеон»?
А Білий із чорним вухом;
Б білий із жовтою плямою
на спині;
В рудий;
Г рудий із білою плямою.
2. Городовий
Єлдирін з оповідання А. Чехова «Хамелеон» ніс у руках…
А відро з яблуками;
Б решето з полуницями;
В клуночок з фруктами;
Г решето з аґрусом.
3. Кому
з героїв оповідання А. Чехова «Товстий і тонкий» належить фраза
«Навіщо цей тон?»?
А Товстому;
Б тонкому;
В Луїзі;
Г Нафанаїлові.
4. Що
сталося з безіменним героєм з оповідання Дж. Лондона «Любов до
життя»?
А Герой поранив руку;
Б герой отруївся ягодами;
В герой підвернув ногу;
Г герой упав в озеро.
5. Якою
була мета безіменного героя з оповідання Дж. Лондона «Любов до життя»?
А Донести золото;
Б дійти до бухти, в якій стояв
корабель;
В убити ведмедя;
Г помститися Білові.
6. Судно
«Бедфорд» (оповідання Дж. Лондона «Любов до життя») було…
А піратським;
Б риболовним;
В китобійним;
Г військовим.
7. Максим
Яценко, герой повісті В. Короленка «Сліпий музикант», воював в…
А Іспанії;
Б Італії;
В Франції;
Г Німеччині.
8. Батька
Евеліни, героїні повісті В. Короленка «Сліпий музикант», звали…
А Валентин;
Б Владислав;
В Вольдемар;
Г Вацлав.
9. У
будинкові Сен-Клерів (роман Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома») Том став…
А кухарем;
Б двірником;
В візником;
Г садівником.
10. Чому Сен-Клер купив Тома (роман Г.
Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»)?
А Бо йому сподобався цей спокійний
і побожний негр;
Б бо Сен-Клерові не вистачало
рабів;
В бо Сен-Клерові потрібен був надійний
слуга;
Г бо негр урятував Єву і вона
попросила батька купити його.
11. Уставте пропущене слово до фрази (роман Г.
Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома») «Зло не пристає до…».
А Єви;
Б Марі;
В Офелії;
Г місіс Шелбі.
12. Єва (роман Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька
Тома») померла від…
А грипу;
Б дифтерії;
В сухот;
Г холери.
Середній
рівень
1. Дайте визначення художньої деталі.
2. Яка головна ідея оповідання А. Чехова
«Товстий і тонкий»?
3. Що таке гумор?
4. Який вид комічного використовує А.
Чехов у своїх оповіданнях?
5. Який художній прийом використав Дж.
Лондон в оповіданні «Жага до життя»?
6. Яку тварину голіруч подолав безіменний
герой оповідання Дж. Лондона «Жага до життя»?
7. Як безіменний герой оповідання Дж.
Лондона «Жага до життя» учинив із золотом?
8. Хто помітив на березі знесиленого
героя оповідання Дж. Лондона «Жага до життя»?
9. Чому містер Шелбі віддав Тома і маленького Гаррі
работорговцеві Гейлі (роман Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»)?
10. Яку книгу старий Том читав з Євою
(роман Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»)?
11. Кому з героїв казки-притчі А. де
Сент-Екзюпері «Маленький принц» належать слова: «У кожної людини свої зорі»?
12. Кому присвячено казку-притчу А. де
Сент-Екзюпері «Маленький принц»?
Достатній
рівень
1. Розкрийте роль художньої деталі
в оповіданнях А. Чехова «Хамелеон» і «Товстий і тонкий».
2. Дайте тлумачення назви оповідання Дж.
Лондона «Жага до життя».
3. Визначте проблематику роману Г.
Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома».
4. Схарактеризуйте образ Єви з роману
Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома».
5. Знайдіть риси казки і притчі
у творі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц».
6. Розкажіть про літературного героя, який вам найбільше сподобався
у творі, що входить до теми «Людські стосунки».
Високий рівень
1. Чим пояснюється популярність творів А. Чехова серед читачів
XXI століття? Аргументуйте свою думку.
2. Розкрийте особливості висвітлення проблеми дружби і зради
в оповіданні Дж. Лондона «Жага до життя».
3. Поясніть символізм назв творів, що
вивчалися у темі «Людські стосунки» (на вибір).
4. Які гуманістичні принципи утверджуються на сторінках роману
американської письменниці
Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»? Чи потрібне їх впровадження у сучасному суспільстві?
Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»? Чи потрібне їх впровадження у сучасному суспільстві?
5. Напишіть твір на тему «Маленький принц — гість із далекого
Всесвіту» (за казкою-притчею
А. де Сент-Екзюпері).
А. де Сент-Екзюпері).
6. Які теми і проблеми, що розкриваються у творах А.
Чехова, Дж. Лондона, Г. Бічер-Стоу, А. де Сент-Екзюпері, залишаються
актуальними і сьогодні?
Немає коментарів:
Дописати коментар